luni, 2 octombrie 2017

„Eu sunt Malala” de Malala Yousafzai

Malala este o tânără care avea doar 10 ani când talibanii au pus stăpânire pe regiunea Swat din Pakistan, unde locuia împreună cu familia sa. Mergea la școală, avea prieteni și „probleme” ca orice adolescentă de această vârstă.

Cu toate că Malala avea șansa de a învăța, era tristă din cauza miilor de copii care nu puteau merge la școală. Astfel, a început să lupte pentu dreptul la educație. Pe 9 octombie 2012, cauza pentru care lupta i-a adus aproape moartea, fiind împușcată de talibani. A supravieșuit, iar azi este simbolul protestului pașnic și cel mai tânăr câștigător al Premiului Nobel pentru Pace.

Pe mine m-a emoționat foarte mult această carte, iar exemplul Malalei mi-a demonstrat din nou că trebuie să luptăm pentru cauza pe care o susținem și să ne urmăm visele.

O recomand cu mare drag!

Notițe cu creionul

  • Se poate spune că am crescut într-o școală. Școala era lumea mea și lumea mea era școala! Școala mea era un paradis!
  • Un copil e tot copil atunci când e copil, chiar dacă e profet.
  • Eu cred că există tot atâta bine cât există rău și că de fiecare dată când apare un om rău, Dumnezeu trimite pe lume și unul bun.
  • E bine să ieși pe locul doi. Pentru că așa îți poți da seama că dacă poți câștiga, mai poți și pierde. Și trebuie să înveți să fii un bun perdant, nu numai un bun câștigător.
  • Trebuie să trăim din plin, fie și numai în inimile noastre.
  • Toată lumea știe că trebuie să murim cândva. Nimeni nu poate opri moartea. Nu contează dacă vine de la un taliban sau de la cancer.
  • Ce mare e Dumnezeu! Ne-a dat ochi ca să putem vedea frumusețea lumii, mâini ca s-o putem atinge, un nas să-i cunoaștem toate aromele și o inimă să apreciem toate astea. Dar nu ne dăm seama cât de miraculoase sunt simțurile noastre până nu pierdem unul din ele.
  • Dumnezeu trimite mai întâi soluția și dupa aceea problemele.
  • E ciudat să fii atât de cunoscută și atât de singură în același timp.
  • Un copil, un profesor, un stilou, o carte poate schimba lumea.
  • Nu vreau să fiu cunoscută drept „fata care a fost împușcată de talibani”, ci ca „fata care a luptat pentru educație”, fata care luptă pentru pace, având drept singură amă cunoașterea.
  •  L-am rugat o dată pe Dumnezeu să mă facă mai înaltă. Mi-am dat seama că Dumnezeu a răspuns rugăciunii mele. Dumnezeu mă ridicase până la cer. Eram așa de înaltă că nici nu mai puteam să mă măsor, iar vocea mea ajungea la oamenii de peste tot. Dar știam că împreună cu o asemenea înălțime, Dumnezeu mi-a oferit deopotrivă o responsabilitate și un dar: responsabilitatea de a face lumea un loc mai pașnic, pe care o duc după mine în fiecare moment al zilei, și darul de a putea face asta. Pace în fiecare casă, pe fiecare stradă, în fiecare sat și ăn fiecare țară – acesta e visul meu. Educație pentru fiecare băiat și fată din lume. E dreptul meu să stau în bancă la școală și să citesc împreună cu prietenele mele. Dorința mea e să văd un zâmbet de fericire adevărată pe fața fiecărui om.

Lectură plăcută!

Pentru a vedea și alte recomandări de carte, te invit să mă urmărești pe Instagram și să dai un like paginii de Facebook a blogului Porția de lectură.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu