marți, 27 iunie 2017

„Mănâncă, Roagă-te, Iubește” de Elizabeth Gilbert

Cartea „Mănâncă, Roagă-te, Iubește” de Elizabeth Gilbert a fost cea cu care am revenit la obiceiul meu de a lectura, dupa o perioadă cam lungă de pauză. Am primit-o în dar de la soțul meu și să știi că e o alegere bună, în cazul în care vrei și tu să faci un cadou frumos unei persoane îndrăgostite de cărți.

Mi-a plăcut! Felul de a scrie, experiența autoarei, curajul. Deși pe alocuri nu sunt de acord cu ceea ce scrie Gilbert, totuși ai ce învăța din această carte.

Cele trei capitole te poartă prin toată Italia, India și Indonezia, iar eu am rămas fascinată de pe urma călătoriei în India. Atâta experiență credeam că poți acumula doar pe parcursul întregii vieți, dar iată că e posibil ca timp de 4 luni să trăiești așa cum alții nu trăiesc într-o viață.

La final, am închis cartea și am exclamat: „Mamă, ce curaj!”.

Notițe cu creionul
  • Dumnezeu nu-ți trântește niciodată o ușă în nas fără să-ți deschidă o fereastră.
  • De ce trebuie să existe mereu un motiv pentru tot ce facem? Chiar totul în viață trebuie să aibă legătură cu ”Trebuie”?
  • Trebuie să-ți ții picioarele foarte pe pământ, încât să simți că ai patru în loc de două.
  • Nu-mi place să cer ceva precis, pentru mine asta înseamnă o slăbire a credinței. Nu-mi place să cer: ”Te rog, schimbă asta sau aia în viața mea, ca să-mi fie mie mai ușor” – cine știe, s-ar putea ca încercările prin care trec să-mi fie date de Dumnezeu cu un scop anume. Mă simt mult mai bine dacă mă rog pentru curajul de a înfrunta dificultățile cu inima ușoară, indiferent de întorsătura pe care o iau lucrurile.
  • Sănătatea lumii e afectată de sănătatea fiecărui om în parte. Dacă două suflete se încrâncenează într-un conflict, lumea se molipsește de la ele. La fel, dacă măcar un suflet sau două pot fi împăcate, atunci întreaga lume e mai sănătoasă, așa cum câteva celule sănătoase pot spori sănătatea unui corp.
  • Tratăm simptomele și neglijăm cauzele unei boli care a cuprins toată țara.
  • Nu uita niciodată că odată ca niciodată, pe neașteptate,  te-ai recunoscut ca prietenă a ta.
  • Am fost înșelată, judecată, tatuată, dar sunt în picioare și nu mă dau bătută...
  • -Mie mi se pare că tipii ăștia se consideră în primul rând romani, în al doilea rând italieni și în ultimul rând europeni.  -Nu, de fapt se consideră în primul rând romani, în al doilea rând romani și în ultimul rând tot romani.
  • Am să-ți dau soarele și ploaia și, dacă nu sunt disponibile, am să stau la rând pentru ele.
Aceste fragmente sunt extrase doar din primele câteva pagini. Mai departe, vă las pe voi să alegeți ce vă place din această carte. Eu mi-am făcut multe, multe notițe, la care in ori de câte ori am nevoie de o doză în plus de motivare.

Pentru a vedea și alte recomandări de carte, urmărește-mă pe Instagram sau dă un like paginii deFacebook a blogului!

Lectură plăcută!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu