joi, 22 iunie 2017

„Toate acele locuri minunate” de Jennifer Niven

 „Toate acele locuri minunate” este o carte pe care ar trebui să o citească fiecare adolescent, pentru a realiza că nu e singur și că oricând poate apela la cei mai în vârstă dupa ajutor; orice părinte, pentru a înțelege mai bine trăirile copilului-adolescent; fiecare dintre noi, pentru a ne înțelege semenii și pentru a ne da seama că viața e frumoasă și trebuie trăită din plin.

După primele 30 de pagini citite m-am plictisit și eram gata să las cartea pentru altă data, când voi avea timp și pentru lecturi neinteresante. De la pagina 40 a început o frumoasă poveste...

Prima parte a cărții face pe oricine să își aducă aminte de adolescență, de perioada îndrăgostirii. Pentru că mie îmi plac jurnalele, memoriile, cartea (dupa primele 30 de pagini) m-a cucerit, iar la final am plâns.

Din această carte am învățat și câteva cuvinte noi, despre care habar n-aveam că există: damnare, a fușeri, șerpași, a flitui, flendură, a piguli, pieligos, fort.

Deși este cam voluminoasă, te asigur că „Toate acele locuri minunate” de Jennifer Niven nu o să îți ia mult timp. Se citește foarte repede. Eu am lecturat-o în vre-o 3 nopți și cam tot atâtea după-amiezi, cât au dormit copiii.

Nu aș vrea să povestesc subiectul cărții, tocmai pentru a te intriga și a te lăsa să îl descoperi singur/ă. Vreau totuși să las aici ultimele fraze scrise de autoare: „Dacă vi se pare că ceva nu este în regulă, vorbiți. Nu sunteți singuri. Nu este vina voastră. Puteți fi ajutați!”.

Notițe cu creionul
  • Un tip te va iubi pur și simplu pentru ceea ce ești. Nu te mulțumi cu oricine.
  • Crede-mă, cel mai rău lucru e să te uiți în jos.
  • Înainte de a încerca să te sinucizi, amintește-ți să te ușurezi.
  • Unul dintre lucrurile care îmi plac în viața asta a noastră este că poți fi diferit pentru fiecare persoană pe care o întâlnești.
  • Nu există reguli, pentru că viața, așa cum e ea, conține oricum prea multe reguli.
  • Dacă am învățat un lucru, e că trebuie să bați fierul cât e cald.
  • Nu te îmbraci ca să te placă o fată. Te îmbraci ca să-ți placă ție. Dacă nu te place așa cum ești, atunci n-ai nevoie de ea.
  • Nu-i poți împiedica pe oameni să moară. Nu-i poți opri să plece. Nici pe tine nu te poți opri să pleci.
  • Încântător este un cuvânt încântător, care ar trebui folosit mai des.
  • ...Pentru că timpul e cel de care mă tem. Și de mine.
  • Ăsta nu este un anotimp în care să mori, ci în care să trăiești.
  • Cuvintele pot să hărțuiască.






Lectură plăcută!

Pentru a afla despre celalte cărți pe care le citesc, urmărește-mă pe Instagram sau dă un like paginii de Facebook a blogului!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu